Betalningsuppgifter:

Bankgiro: 168-2111
BIC/SWIFT: HANDSESS
IBAN: SE2760000000000900009608
Swishnummer: 1236800197

Väljer du att betala med faktura skickar vi dig två fakturor via e-post, eller hem i brevlådan om du anger det i kassan. Den första gäller anmälningsavgiften (2000 kr), som också är en första delbetalning som ska betalas inom 7 dagar för att bekräfta bokningen. Du får också en slutfaktura som du kan betala i din egen takt, med en eller flera delbetalningar, fram till fakturans sista betalningsdatum en månad före avresa. Du kan även betala med kort under ”Mitt konto” (se nedan).

Väljer du att betala med betal- eller kreditkort betalar du anmälningsavgiften (2000 kr) omedelbart här på sidan. Resten av priset betalar du senast en månad före avresa under “Mitt konto” på vår hemsida. Där kan du, oavsett vilken betalningsmetod du valt, logga in med de inloggningsuppgifter som skickas till varje ny kund via e-post. Du hittar dina två ordrar (anmälningsavgift och slutsumma) under ”Ordrar” i sidomenyn. Vi skickar även en slutfaktura om du hellre vill betala resten av priset på det sättet. Då kan du även dela upp priset i delbetalningar.

Väljer du att betala med Swish öppnar du din Swish-app efter att du angett dina uppgifter i kassan, så får du en betalningsförfrågan på 2000 kr (anmälningsavgiften) till Pilgrim Travel AB. Där kontrollerar du att uppgifterna är korrekta och godkänner sedan köpet med Mobilt BankID. Observera att telefonnumret du fyller i under Faktureringsadress måste vara registrerat för Swish. Vi skickar även en slutfaktura via e-post som du kan välja att betala på vanligt vis eller med Swish till numret ovan. Då fyller du i fakturans OCR-nummer i meddelandefältet och kontrollerar att mottagaren är Pilgrim Travel AB. Resan ska slutbetalas senast en månad före avresa, så du kan antingen betala hela fakturan på en gång eller dela upp den i delbetalningar. Observera att de flesta banker har en betalningsgräns för Swish på 5000 kr eller mer, så det kanske inte går att betala hela fakturan på en gång med Swish.

OBS! Ibland händer det att e-postutskick från företag inte hamnar i din primära inkorg, så ifall du inte hittar dina inloggningsuppgifter till ditt konto kan du kontrollera kampanjer, uppdateringar och skräppost i ditt e-postprogram. Om du fortfarande inte hittar dem, kontakta oss för hjälp.

Vid beställning av avbeställningsskydd väljer vi ofta att vänta med att teckna denna försäkring tills vi ser att resan säkert blir av. Det är nämligen så att det finns en liten risk för att en resa kan ställas in om inte tillräckligt många anmäler sig till den, även om det inte händer så ofta, och du skulle i så fall inte kunna få pengarna tillbaka för ett redan betalt avbeställningsskydd. När försäkringen är tecknad får du en faktura från Europeiska ERV på 6 % av resans totalpris.