Faktura är vårt rekommenderade betalsätt som har många fördelar. Om du väljer detta alternativ så skickar vi dig två fakturor via e-post, eller via ordinarie post om du önskar. Den första gäller anmälningsavgiften (2000 kr), som också är en första delbetalning, som du kan betala när du vill inom 7 dagar för att bekräfta din beställning. Du får också en slutfaktura som du kan betala i din egen takt, med en eller flera delbetalningar, fram till fakturans sista betalningsdatum 30 dagar före avresa. En ytterligare fördel med fakturabetalning är att den inte utesluter möjligheten att betala både anmälningsavgiften och slutsumman med kort; det kan du ändå göra enligt instruktionerna nedan.

Kortbetalning är det andra alternativet. Om du väljer kortbetalning behöver du betala anmälningsavgiften omedelbart och slutsumman senast 30 dagar före avresa under “Mitt konto” på vår hemsida. Där kan du, oavsett om du har valt faktura- eller kortbetalning, logga in med de inloggningsuppgifter som vi skickar till varje ny kund via e-post. Du hittar dina två ordrar (anmälningsavgift och slutsumma) under “Ordrar” i sidomenyn. Observera att för dig som har valt kortbetalning kan slutsumman inte delbetalas och att du inte heller har möjlighet att byta betalsätt i efterhand.

OBS! Ibland händer det att e-postutskick från företag inte hamnar i din primära inkorg, så ifall du inte hittar dina inloggningsuppgifter till ditt konto kan du kontrollera kampanjer, uppdateringar och skräppost i ditt e-postprogram. Om du fortfarande inte hittar dem, kontakta oss för hjälp.

Vid beställning av avbeställningsskydd väljer vi ofta att vänta med att teckna denna försäkring tills vi ser att resan blir av. Det är nämligen så att det finns en liten risk för att en resa kan ställas in om inte tillräckligt många anmäler sig till den, även om det inte händer så ofta, och du skulle i så fall inte kunna få pengarna tillbaka för ett redan betalt avbeställningsskydd. När försäkringen är tecknad får du en faktura från Europeiska ERV på 6 % av resans totalpris.